אושר בקריאה ראשונה: יצוין התאריך העברי ברישיון הנהיגה

    שלום בידרמן No Comments on אושר בקריאה ראשונה: יצוין התאריך העברי ברישיון הנהיגה
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק השימוש בתאריך העברי (תיקון – ציון תאריך עברי בתעודה מזהה), התשע"ד-2013, של חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) וקבוצת חברי הכנסת.

    מוצע כי רשות הרישוי תרשום ברישיון הנהיגה את תאריך הלידה העברי והלועזי של בעל הרישיון, אלא אם בעל הרישיון ביקש מרשות הרישוי בכתב שיירשם רק תאריך הלידה הלועזי. מוצע שהחוק יכנס לתוקף שישה חודשים מיום פרסומו, והוא יחול על רישיונות שניתנו או שחודשו מיום התחילה ואילך.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "סקר שנערך לקראת חגי תשרי בשנת התשע"ג מצא כי למעלה מ-50% מהציבור בישראל איננו יודע מהו התאריך העברי של יום הולדתו. בנוסף, נמצא כי עבור 41% מהציבור הישראלי לוח השנה העברי אינו משמעותי. התופעה בולטת במיוחד באוכלוסייה המגדירה עצמה כלא-דתית. כמו כן, התאריך העברי נעדר מתעודת רישיון הנהיגה ומהדרכון.

    הצעת חוק זו באה לחזק את מעמדו של לוח השנה העברי כחלק מהותי מהצביון היהודי במדינת ישראל וככלי לחבר בין אוכלוסיות ממגזרים דתיים שונים. ההצעה באה להגביר את השימוש בתאריך העברי במסגרות ציבוריות, וכך להגביר את שימושו הן במגזר הציבורי והן באוכלוסייה הכללית."

    ח"כ שטרן: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. אני מאמין שהיא חייבת להישאר ככה אבל לא על חשבון מיעוטים אחרים שחיים בתוכנו. על מנת שהיא תישאר כזו אנו מחויבים למצוא את המקורות המאפיינים אותה ככזו, על מנת להבטיח אותה גם בעידן מודרני גלובלי ודיגיטלי, וכדי שנצליח להעביר זאת גם לדורות הבאים. אחד הדברים המאפיינים זאת הוא לוח השנה היהודי, המועדים והחופשות שלנו מתואמים עם לוח השנה העברי. ההצעה הזו לא כופה, מי שלא ירצה ולא משנה מאיזו סיבה, התאריך העברי לא יהיה על רישיון הנהיגה. החוק הזה הוא מרכיב לאומי שבא תוך כיבוד האחר ולא על חשבון האחר."

    ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה): "רק עכשיו שמתי לב שאין על הרישיון שלי תאריך עברי. חשבתי שהחוק במדינת ישראל מחייב שעל כל מסמך רשמי חייב להיות תאריך עברי. מי ייתן וח"כ שטרן ושאר המחוקקים יבינו שכל שאר החוקים שמחוקקים כאן גם צריכים להיות על פי המסורת וההלכה היהודית"

    ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "אנשים מבוגרים שכבר עברו כמה ימי הולדת, לא יודעים את התאריך העברי שלהם וזה דבר כואב. רק לפני מספר חודשים השלנו מעלינו תאריך עברי של הרישום לגני הילדים, ושם אין יותר תאריך עברי. הכנסת גם לא אישרה הצעת חוק לציין את התאריך העברי בתאריך התפוגה של מוצרים."

    ח"כ ניסים זאב (ש"ס): "הסמנטיקה הזו חשובה כדי להזכיר לנו שאנחנו חלק מהעם היהודי, אבל אם מישהו חושב להשלות את עצמו שזה צעד נוסף בחיזוק צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה, אז הוא חי באשליה. ח"כ שטרן, כאשר הבוסית שלך הולכת לערוך נישואים חד מיניים היא לא מוסיפה שום דבר לצביונה היהודי של מדינת ישראל. אז זה בלוף אחד גדול, כשנשארים רק עם סיסמאות וקוברים את כל הערכים היהודים. "

    18 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הפנים להכנתה לקריאה שנייה ושלישית. יחד עם זאת לבקשתו של ח"כ יעקב אשר תיבדק האפשרות להעבירה לוועדת הכלכלה



    0 תגובות